søndag 1. november 2009

Prate

Prate, det kan du. Før vi står opp av senga, får du fortalt en hel historie med lyder. Når vi så kommer ned på stellebordet, har du jaggu enda mer du skulle ha sagt. Og på stua, når du ligger og leker med babygymmen får du også prøvd stemmeprakten. Du smiler, jabber og hyler om hverandre. Det er virkelig spennende å høre deg bruke stemmen din, det synes vist både du og jeg. Du elsker at jeg svarer deg med å etterligne dine lyder, men det er også spennende å lytte når jeg snakker mitt språk til deg. Jeg vet ikke hvor mye du forstår meg, men føler jeg forstår noen av alle de nye lydene du presenterer til meg. Du viser meg hva du vil, og jeg viser deg min kjærlighet med å hjelpe deg til å bli fornøyd. Du viser meg at du er glad i meg ved å smile til meg, og med at du helst vil ligge nære meg, og gråter når jeg blir borte fra deg, og du ikke hører meg. Vi prater hvert vårt språk, men er likevel samkjørte. Du kjenner bevegelsene mine, og jeg kjenner lydene dine.

.. det er deilig å høre på deg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar