mandag 3. august 2009

Svangerskapsundersøkelse uke 36

Idag skal jeg til legen. Ikke fastlegen min, for hun har ferie, jordmor har også ferie. Derfor måtte jeg bare si ja til time hos en fremmed lege på denne kontrollen. Skal sjekke fosterleie og måle blodprosenten. Sist undersøkelse lå babyen med hodet ned, ryggen på venstre side av magen min, og sparket mot høyre. Fosterlyden var på 136.
Er spent på om stillingen er den samme. Kjennes slik ut innimellom iallefall. Har liksom en kul midt på magen på venstre side som jeg ser for meg er rumpa, og en kul oppe ved ribbeina på høyre side som jeg ser for meg er føttene. Hodet er nok fremdeles der nede, kjennes iallefall sånn ut når babyen hikker.. men så, innimellom føler jeg at det er omvendt. .
Tror nok den lille snur seg litt fra ene siden til den andre enda.

Utrolig å tenke på at det er bare 5 uker til termindatoen. Det er 3 til 7 uker til jeg sitter her med den lille. Har vasket barneklær for fulle mugger idag. De henger tett i tett på tørkestativet mitt. Søte små klær.. Hvitt, gult og grønt er de dominerende fargene. Vi ville vente med å vite kjønn til fødselen, det blir så spennende! Gleder meg litt til fødselen.. Utrolig. Enn at jeg skal få bli mamma!

Tror det meste er klart nå. Skal se over listen når jeg står opp idag.. er nemlig bare oppe for å drikke gaviscone, glemmer alltid å drikke før jeg går til sengs. Burde vel finne tilbake til senga igjen. Kan se om jeg husker å skrive litt etter timen i morgen.. nå skal jeg se om jeg klarer å drømme noe spennende.

Sove godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar